Deventer- De afgelopen weken konden verzekerden zich weer oriënteren op hun zorgverzekering voor 2016. Eno kent in 2016 een daling van circa 15 procent van het aantal verzekerden. Dit is vooral het gevolg van het stopzetten van het label Energiek, en sluit aan bij de verwachting en strategie van Eno.
Toegevoegde waarde
Met haar strategie wil Eno optimaal aansluiten bij de behoefte van haar verschillende klantgroepen, door toegevoegde waarde te bieden in haar producten en dienstverlening. Eno voerde daartoe voor 2016 onder andere een premiestijging door, die nodig is om de toegevoegde waarde voor klanten nog verder te ontwikkelen. Zo profileert Eno zich met haar label Salland Zorgverzekeringen steeds nadrukkelijker als kwaliteitsverzekeraar in de regio Salland. Ook het besluit om te stoppen met het label Energiek past in de strategie van Eno. Met dat label bleek het helaas onvoldoende mogelijk om haar klanten voldoende toegevoegde waarde tegen een acceptabele premie te bieden.
Al ruim 155 jaar zelfstandig
Eno is al ruim 155 jaar een zelfstandige zorgverzekeraar, die haar verantwoordelijkheid neemt om de eigen koers voort te zetten en een prudent financieel beleid voert. De merken Salland Zorgverzekeringen, Salland ZorgDirect en HollandZorg zijn onderdeel van Eno.