Apeldoorn, 20 november – Vorige week vonden de jaarlijkse vergaderingen van McDonald’s Nederland en bijbehorende franchisenemers plaats in Marbella, Spanje.
Tijdens deze vergaderingen wordt elk jaar de Local Store Marketing Award uitgereikt. Deze prestigieuze marketingprijs wordt uitgereikt aan de McDonald’s ondernemer die de marketingplannen van McDonald’s Nederland het beste vertaalt naar de lokale markt.
Volgens Jo Sempels, algemeen directeur van McDonald’s Nederland, heeft Henk Koning dit in 2014 vol overgave en met succes gedaan.
Met name door het aangaan van vele verrassende partnerverbanden, sponsorships en zijn motiverende enthousiasme naar zijn personeel en restaurants, zorgt Henk Koning er voor dat er altijd weer verrassende gebeurtenissen plaatsvinden in en om de vier McDonald’s restaurants in Apeldoorn en Deventer.
Dit gebeurt altijd met de missie van McDonald’s wereldwijd: “Think Global, Act Local” in het achterhoofd.
De restaurants van Henk Koning geven meer dan gemiddelde ondernemingen openheid over de bedrijfsvoering, het omgaan met personeel en transparantie wat betreft bijvoorbeeld de herkomst en bereiding van producten door de restaurants regelmatig open te stellen voor (toekomstige) partners.
Zij beleven de wereld van McDonald’s door uitgebreide uitleg, rondleidingen, maar vaak ook door zelf mee te mogen werken op de vloer.
“Ik ben ongelofelijk trots op deze award. Het jaar 2014 stond bij ons in het teken van verbetering en vernieuwing op het gebied van marketing en pr. De aanleg was er al jaren, vele vriendschappen met goede buren waren er, mooie kinderfeestjes vierden we al langer. Dit jaar werd het tijd om de basis uit te gaan bouwen en ik mag met trots zeggen dat dit gelukt is. De LSM award voelt dan ook echt als een kroon op het werk.” Aldus Henk Koning.
De samenwerking tussen Ten Tije sport & wellness beleving (voorheen Achmea Health Centers) is er één om trots op te zijn volgens Henk Koning. Door McDonald’s op een verrassende manier te combineren met beweging, kregen de ondernemingen samen vele burgers aan het sporten.
Ook de landelijk bekende Juliana Toren en McDonald’s Apeldoorn en Deventer werken al jaren samen met succes door leuke acties voor elkaars gasten te organiseren.
Ook sociaal maatschappelijk is Koning een voorbeeld. Zijn bedrijf biedt werkplek voor studenten, parttimers en fulltimers, maar ook voor werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt.
vlnr: René Jaspers, directeur marketing- Henk Koning, franchisenemer McDonald’s Apeldoorn Deventer-
Jo Sempels, algemeen directeur McDonald’s Nederland
Henk Koning: “Voor mijn gevoel is dit nog maar een begin en de LSM award is dan ook een goede stimulans om in 2015 te gaan zorgen voor nog meer aandacht voor de marketing, pr en sponsoring vanuit mijn restaurants.”
Over McDonald’s
In Nederland heeft McDonald’s 240 restaurants, die wekelijks door zo’n 3 miljoen gasten worden bezocht. Ruim 17.000 medewerkers vormen de kern van de organisatie. McDonald’s Apeldoorn-Deventer biedt werkplekken aan zowel reguliere werknemers als werknemers met een arbeidshandicap ingestroomd via De Feluagroep Apeldoorn en Sallcon Deventer. Inmiddels bieden de restaurants van Henk Koning in Apeldoorn en Deventer werkplek aan 372 mensen.