Deventer- “De overgang naar Cycloon Post is uiterst soepel verlopen.”, zegt Otto Lenderink, Operationeel Manager Logistiek bij het Deventer Ziekenhuis. “Na een aantal oriënterende gesprekken heeft Cycloon de dienstverlening nagenoeg geruisloos overgenomen.”
Over de jaren werd het Deventer Ziekenhuis steeds meer geconfronteerd met alsmaar stijgende kosten van de dagelijkse postverwerking. “Het heeft er uiteindelijk toe geleid dat we zijn gaan zoeken naar andere oplossingen.”, aldus Lenderink. “Zo zijn we een offertetraject gestart waarbij we verschillende partijen hebben benaderd. Naast prijs en kwaliteit hebben we hier ook nadrukkelijk gelet op social return. Het Deventer Ziekenhuis ziet zichzelf als toonaangevend werkgever in de regio en vindt het daarom belangrijk om zich maatschappelijk verantwoord te manifesteren.”
Het sociale karakter van Cycloon Post heeft volgens Lenderink uiteindelijk de doorslag gegeven voor de keuze: “Alle partijen die we hebben benaderd doen in meer of mindere mate zaken met SW-bedrijven, maar Cycloon is de enige die een duidelijke visie laat zien in de aansturing en begeleiding van hun personeel. Daarnaast was het zeer verfrissend om te merken dat Cycloon geen “snelle” verkopers naar de gesprekken stuurde, maar mensen met jarenlange ervaring binnen het bedrijf en een achtergrond in bijvoorbeeld sociaal pedagogisch werk.”
Bij het bedrijf Cycloon Post, dat zich nadrukkelijk wil positioneren als de duurzame en sociale partner in post en logistiek, worden alle handelingen in het postproces, tot aan de bezorging aan toe, uitgevoerd door mensen uit de WSW of mensen die op een andere manier een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. “We steken heel veel tijd in de begeleiding van onze mensen.”, vertelt Ruben Hiddink, operationeel manager bij Cycloon Post. “We geven een kwaliteitsgarantie aan onze klanten en daar moeten onze medewerkers dus ook aan voldoen.” Hiddink is niet bang dat dit hun medewerkers afschrikt: “Ze reageren hier juist ontzettend goed op! Door het respect en de verantwoordelijkheid die we onze mensen geven bloeien ze zowel in professioneel opzicht, maar ook op privégebied helemaal op. Iets waar we ongelooflijk trots op zijn. Dit en een gestructureerde manier van werken zorgt ervoor dat wij de beloftes aan onze klanten kunnen nakomen.”
Dat beide partijen blij zijn met de samenwerking wordt niet onder stoelen of banken geschoven: “We zijn nu bijna een half jaar verder en ik kan zeggen dat we ten opzichte van de vorige dienstverlener in de operatie geen verschil merken. We zijn dik tevreden. Daarnaast geeft het mij persoonlijk een goed gevoel als ik de auto’s en fietsen van Cycloon in het straatbeeld van Deventer zie, te weten dat het Deventer Ziekenhuis er mede voor zorgt dat de mensen van Cycloon iedere dag lekker aan de slag kunnen.”, aldus Lenderink.
Hiddink vult aan: “Dat een instantie als het Deventer Ziekenhuis kiest voor de diensten van Cycloon Post maakt mij ontzettend trots. Het zegt ook veel over waar wij nu staan als postbedrijf. Het laat zien dat we met de manier waarop wij werken een uitstekende kwaliteit neerzetten en dat de post van de meest belangrijke instanties bij ons in goede handen is.”